آموزش نصب و فعال سازی باکس Easy-JTAG

مقدمه

یکی از باکس های پرکاربرد در بازار تعمیرات موبایل و تبلت باکس Easy-JTAG می باشد. باکس Easy-JTAG محصول تیم Z3X می باشد . این باکس دارای قابلیت های بسیاری است که در این آموزش در مورد آنها بحث خواهیم کرد.

باکس Easy JTAG دارای افزونه های سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی است .به عنوان مثال افزونه های سخت افزاری مانند Easy JTAG NANDKIT که برای پروگرم آی سی های حافظه پایدار NAND گوشی های و تبلت های اپل بکار می رود و یا افزونه نرم افزاری LG Activation که برای فعال سازی ساپورت نرم افزاری گوشی های LG می باشد.

آموزش دانلود نرم افزار های مربوط به باکس Easy JTAG و نصب درایورهای لازم

در گام نخست باید نرم افزار های Easy JTAG را دانلود و بر روی ویندوز نصب کنیم . سیاست این باکس بر این است که لینک نرم افزار ها را از برنامه ای به نام Z3X Shell در اختیار کاربرانش قرار می دهد.برای دانلود این نرم افزار به قسمت پشتیبانی وب سایت رسمی باکس Z3X می رویم .

اگر بر روی مثلث سمت چپ گزینه 1 یعنی پوشه Software کلیک کنیم زیر مجموعه های آن مشخص می شوند که نرم افزار z3x-shell  قابل دانلود می باشد . آن را دانلود و نصب می کنیم و آن را اجرا می کنیم .

باکس Easy JTAG را به کامپیوتر متصل می کنیم .

در صورتی که پیغامی مبنی بر نصب درایور مشاهده کردید باید برای BOX-DRIVER  در مسیری که shell را نصب کرده اید پوشه Box-Drivers آدرس دهی کنید . مثلا اگر Shell در درایو C نصب شده باشد . مسیر به صورت زیر خواهد بود.

C:\Program Files (x86)\Z3X

در گام بعدی از همان پوشه Z3X-Card Drivers را نیز نصب می نماییم . ( در برخی موارد نیاز به نصب Z3X Driver نیز می باشد(

در صورت نیاز درایور سیم کارت خوان باکس را هم نصب کنید که مسیر پوشه لازم به شرح زیر می باشد.

x:\Program Files\z3x\Reader drivers\

آموزش رجیستر و فعال سازی باکس Easy JTAG

باکس Easy JTAG را به کامپیوتر متصل کنید

نرم افزار Shell را اجرا کنید

بر روی “Settings and Card tools” کلیک کنید

“Run Hardware Wizard” کلیک کنید تا جادوی نصب شروع شود.

تمامی مراحل را طبق جادوی نصب دنبال کنید ( مانند روش نصب تمامی نرم افزار ها)

enemad-logo